Lupasin sulle vastaukset näihin kolmeen asiaan:

  • miksi olet aikaisemmin epäonnistunut yrityksissäsi eroon tupakasta,
  • mitä sulta vaaditaan onnistuneeseen yritykseen lopettaa tupakointi ja
  • miten onnistuminen on mahdollinen.

POLKU ONNISTUNEESEEN TUPAKOINNIN LOPETUKSEEN  

...mulla on omakohtaiset kokemukset siitä, missä mätti. Varmistuakseni et en ole ollut yksittäinen poikkeus haastatteilin kilpasiskoja. Sit kirjoitin pari kirjaa ja aloin jakaa oppejani. Syntyi menetelmä. Se olis sulle...tässä!

Jättämällä spostisi saat lisää informaatiota menetelmästä...ja tarjouksenkin.

>>> https://tietoinenmina.activehosted.com/f/13

SUN TULEE YMMÄRTÄÄ SYYT AIKAISEMPIIN EPÄONNISTUMISIISI  

“Syyt, miksi tupakoinnin lopetusyrityksessä epäonnistutaan”. Kutsun niitä jatkossa kutakin erikseen “pilareiksi” ja kaikkia yhdessä “perustaksi”

Luettuasi ymmärrät, että tällaiselle perustukselle on mahdotonta rakentaa mitään kestävää. Nämä pilarit eivät ainoastaan hetku ja huoju vaan ne ovat läpilahot.

#1 SUUNNITELMASI ON OLLUT PUUTTEELLINEN  

Tai sitä ei edes ole ollut, on vain ”menty tunteella”. Ilman suunnitelmaa on lähes mahdoton onnistua. 

> onnistuaksesi lopettaan tulee sun tietää, millainen on hyvä suunnitelma  

(btw se sisältää 15 eri vaihetta - Oppituntia😉 ) 

 

#2 SULLA ON OLLUT RIITTÄMÄTÖN ASENNE  

Asenne ei ole sama asia kuin mieletön itsekuri ja tahdonvoima, niillä tuhoat menestymisen mahdollisuutesi. 

> onnistuaksesi lopettaan tulee sun tietää, miten rakentuu oikea asenne ja millainen on riittävä sellainen 

 

#3 SULTA ON PUUTTUNUT KYKY TORJUA TUPAKAN MIELIHALUA  

Silloin kun ei erota mielihalua ja tarvetta tupakkaan eikä ole tahtoa kyseenalaistaa oikeaa tarvetta sille hoohetkellä, antaudutaan tupakalle vastustamatta tunnetta.

Tai jotain vieläkin pahempaa, yritetään torjua nikotiinivajetta nikotiinikorviketuotteilla.  

Eli käyttää nikotiinia päästäkseen eroon nikotiinin aiheuttamasta vieroituksesta ;)  

Olisko aika oivaltaa, että ne on luotu vaihtoehtoiseksi tavaksi tupakoinnille siellä missä savuttelua ei sallita. Toisekseen, ne on kehitetty, jotta tupakoiva koukuttuisi niihin. Ei niiden ansiosta vaan niiden avulla tutkitustikin ainoastaan 5 % pääsee eroon tupakasta. Niihin rahansa hassaa mainonnan uhrit, joilla pilarit horjuu ja perusta ei ole rakennuskelpoinen. 

> onnistuaksesi lopettaan tulee sun oppia erottamaan toisistaan halu ja tarve ja sen jälkeen oppia “tekniikat”, miten torjua mielihalun tunne tupakkaan kriittisellä hetkellä. 

 

#4 YKSIN YRITTÄMINEN ON VAIKEAA 

Lopetusta yrittävä on pelonsekaisin tuntein kaikessa tekemisessään aina varhaisesta aloituksestaan epäonnistumiseensa saakka: tiedonhaussa, päätöksessään lopettaa, suunnitelmansa jakson läpiviemisessä, vieroituksissaan ja neuvottomuudessaan koko via dolorosan kestosta. Kaverin jaksuhalilla pärjää kyllä jokusen tunnin, mut entäs sitten? 

> onnistuaksesi lopettaan tarvitset sekä valmentajan ja valmennusohjelman, joka sisältään suunnitelman ja missä et ole hetkeäkään yksin  

Tässä vaiheessa nikotiiniriippuvaisella keittää yli ja lukeminen ei tunnu enää niin kivalta, itse asiassa ei lainkaan kivalta. Mut älä anna sun riippuvuuden voittaa suoa taas tällä kerralla, lue hieman lisää...

SUN TULEE TIETÄÄ ONNISTUMISEN EDELLYTYKSET

 
"Läpilahot pilarit korvataan uusilla, jotta saadaan perustus kuntoon" 

#1 SULLA TULEE OLLA HYVÄ SUUNNITELMA 

Tupakoinnin lopettaminen tulee nähdä ja viedä läpi prosessina. Hyvässä suunnitelmassa lopettaa on lähes kaksikymmentä vaihetta, jotka sun tulee osata tunnistaa ja viedä käytäntöön.  

Ymmärrys vaiheista ei yksistään sekään vielä riitä, sillä vaiheet tulee johtaa ja valvoa menestykseen, mikä onnistuu harvoilta itse suoritettuina.  

 

#2 JA RIITTÄVÄ ASENNE 

Tahdonvoimalla tupakasta eroon yrittävä vähentäessään tupakointinsa määrää kasvattaa samalla vieroitustaan. Kun vieroitukset kasvavat, ajatus tupakasta piirtyy mieleen kasvavalla tahdilla.  

Asenne muutetaan ajattelun keinoin: rikotaan väärät uskomukset tupakasta, luodaan konkreettinen uusi tavoite tupakattomaan elämään (elämää suurempi tavoite😉) ja sitoudutaan omaan uuteen tavoitteeseen.  

Tekeminen tavoitteen eteen synnyttää jatkossa motivaation. Uusi määrätietoinen toiminta itseasetettuun tavoitteeseen lisättynä motivaation aikaan saamilla onnistumisen tunteilla on uusi riittävä asenne

 

#3 SEKÄ KYKY TORJUA TUPAKAN MIELIHALUTUNTEET  

Kaikista vaateliain pilari on oppia torjumaan mielihalun tunteet (tupakoivan skriptit) tupakkaan. Jotta tämä on mahdollista niin ensin tulee opetella tunnistaan ne, jonka jälkeen niille luodaan käytännön tavat toimia (muutosohjurit) mielihalun hetkellä siten, että se ei johda tupakalle menoon.  

Tämä aikaansaadaan ylläpitämällä Mielihalupäiväkirjaa yhden viikon ajan. Tupakointisi tänä aikana ei ole pelkästään sallittua vaan vaatimus. Opettelet siis tupakoimaan päästäksesi eroon tupakasta. Mikä paradoksi! 

 

#4 ITSEYRITTÄMISEN SIJAAN TARVITSET VALMENTAJAN JA VALMENNUSOHJELMAN  

Kaksin ja yhdessä on yleensä mukavampaa kuin yksin. Tukenasi koko prosessin ajan ovat erilaiset kognitiiviset pohdinnat ja tehtävät, jotka palvelevat sua seuraavaan vaiheeseen ja vievät sua määrätietoisesti eteenpäin kohti maalia.

Jokainen tietää, että on huomattavasti helpompi oppia uutta, jos joku valmentaa kuin se, että pitäisi itse opetella ja oppia.  

Master plan

MITEN ONNISTUMINEN ON MAHDOLLINEN 

"Vahvaan perustukseen syntyy luottamus rakentaa, seuraavaksi tarvitset opit ja työvälineet, millä ja miten rakennat!
 
 
xxx

MENETELMÄN JA VALMENNUKSEN AVULLA EROON TUPAKASTA 

Nyt olemme käyneet läpi, miksi ja miten korjata pilarit. Olemme luoneet siis perustan, jolle on hyvä rakentaa. Kun kyse on tupakoinnin lopettamisesta, olemme käsitelleet yleisimmät syyt epäonnistuneisiin yrityksiin lopettaa, sekä sen, mitä tulisi tietää ja miten tulisi toimia ennen lopettamista.  

Siis, miten luoda valmius päätökseen lopettaa ja mitä tulisi oppia, jotta onnistut seuraavassa yrityksessäsi lopettaa. Saat työkalut, joilla voit alkaa rakentaan ja joilla onnistut.  

Lopuksi tarttet vielä “työnjohdon” eli valmentajan valvomaan sun edesottamuksiasi, mut sitä ennen sun tulee tehdä päätös aloittamisesta ja viimeistellä sun oma suunnitelmasi.

Ne ovat sun valmennuksen ensimmäisiä pohdintoja ja tehtäviäsi. Ohjattuna niiden tekeminen onnistuu sulta helposti. Oon buukannu ne kalenteriin joka vie sulta 21 päivää sun elämästä.

Jättämällä (alla) spostisi lähetän sulle syventävää tietoa valmennuksesta “Verkkovalmennuksen sisältö ja Oppitunnit”, joista selviää pääpiirteittäin, mistä verkkovalmennuksessa on kysymys. Klikkaa tota alla olevaa täppää ja se on tuota pikaa postissasi. 

Mikäli haluat vielä lisää tietoa valmennuksesta, löydät sitä tulevan kirjeen linkistä. Materiaali on nimeltään “Oppituntien merkityksen kirkastus”

Oo nyt skarppina, sieltä voi tulla myöhemmin tarjouskin vielä.

Ekaa kertaa saatavilla menetelmä tupakoinnin lopetukseeen.

Vastaanota lisätietoa “Valmennuksen sisältö ja Oppitunnit”